گزارش مختصر از برنامه کویر حلوان طبس

گزارش مختصر برنامه اجرا شده کویر حلوان طبس

پس از تصمیم تغییر برنامه از منطقه جنگل های ساری به کویر طبس به علت پیش بینی شرایط ناپایدار جوی و امکان بارش برف و باران ، شام گاه پنج شنبه ۲۷ آبان ماه بود که راس ساعت ۲۰ طبق برنامه پا دررکاب سفری شدیم به بیکرانه زیبای کویر

آری هرکس یک بار پا در کویر بگزارد هرگز از افسون او رهایی نخواهد یافت …

سپیده دمان آدینه آخرین روزهای آبان بود که به شهر نخل ها و آیین ها ، طبس رسیدیم .
با هماهنگی قبلی در خانه ای که با تمامی امکانات در اختیارمان قرار داشت ساکن شدیم و پس از چندی استراحت و صرف صبحانه راهی به اولین منطقه بازدیدی سفرمان شدیم …

منطقه زیبای ازمیغان و تخت عروس
بی شک بر کسی پوشیده نیست که مرکبات و برنج و… محصولات کشاورزی منطقه پر آب و خرما محصول مناطق گرمسیریست، اما اینجا دست اعجاز آفرین خالق هستی چه هنرمندانه در پای نخل های سر به فلک کشیده ، شالی برنج را به هم می رساند .

چند ساعتی مشغول بازدید از ازمیغان بودیم و در کنار سنگ بزرگ و زیبای تخت عروس تنی به آب زده و اندکی خنکای چشمه های همیشه جاری در منطقه را با رگ و پوست خود احساس کردیم .

پس از برگشت به طبس و صرف نهار به منطقه گردشگری و زیبای چشمه های مرتضی علی رفته و ثبت تصویر در کنار سنگ های رنگارنگ منطقه لذت بردیم
تا این قسمت از برنامه کسی باور نمیکرد این منطقه پر آب اسمش کویییییر باشد

شباهنگام هم پس از صرف شام قدم زنان به باغ زیبای گلشن رسیدیم و از زیبایی هایش در زیر تالولو فانوس های بشری لذت بردیم

شنبه به گاه سپیده سحر دیده گشودیم و توشه بر بستیم تا به سراپرده ملکوت خدا برویم …
آری کویر زیبا

بیدرنگ پس از رسیدن به منطقه حلوان و اسکان در اقامت گاه کویری آن با یک دستگاه وانت دل به کویر زیبا سپردیم و چند ساعتی روی تل ماسه های زیبایش به سکونی و سکوتی زیبا که مارا در برگرفته بود پیوستیم .

آری اینجاست کویر … آنجا که زمین به آخر میرسد و آسمان آغاز می شود

شباهنگام گرد شعله های آتشی که پاک بود و گرمابخش حلقه زدیم تا نظاره گر آسمان پر ستاره باشیم و اندکی با خویشتن خویش خلوت گزینیم

و سر انجام صبح یکشنبه بسوی مشهد بازگشتیم

جا داره همینجا از تمامی شرکت کنندگان در این برنامه مخصوصا آقای محسن حسین پوران و خانم شیرین کامرانیان فر و جناب علی مجیدی کمال تشکر رو داشته باشم .

سرپرست برنامه : آقای امیر مظفری

“کارگروه کوهنوردی باشگاه کاوشگران”

photo_2016-12-05_09-40-12 photo_2016-12-05_09-40-14 photo_2016-12-05_09-40-15 photo_2016-12-05_09-40-17

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

اسلایدر ۰ نظر

دهمین اکسپدیشن بین المللی غارنوردان بالکان(اطلاعیه ۱)

دهمین اکسپدیشن بین المللی غارنوردان بالکان از ۱  الی ۶ تیرماه در بلغارستان شهر وراتسا برگزار میشود و برای اولین بار یک تیم از غارنوردان خراسان رضوی در یک اکسپدیشن بین المللی شرکت میکنند. لازم به ذکر است که در این برنامه بین المللی قرار است چندین غار شاخص این…

سایر ۰ نظر

گزارش مختصر از برنامه قله قوچگر

گزارش برنامه اجرا شده قله قوچگر روزی دیگر وجمعه ای دیگردر کنار همنوردان صمیمی وبا صفا راس ساعت ۶ صبح طبق برنامه در قالب یک تیم بیست نفره منسجم از جلو درب باشگاه به قصدصعود قله زیبای قوچگر عازم روستای دیز بادبالا از توابع شهرستان نیشابور شدیم .…

کار گروه دره نوردی ۰ نظر

گزارش برنامه پیمایش زمستانی دره منطقه درگز

این دره اولین دره فرعی از سری دره های فرعی است که به دره شمخال می ریزد و از روبروی مکانی به نام حمام بیرون می آید و تیم باشگاه این دره را برای اولین بار به صورت زمستانی پیمایش کرد. اعضاء: رضا قاسمی، ... "کارگروه دره نوردی باشگاه کاوشگران"

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!